Ett Känsligt Ämne: hålla Handen-support, Kramar, Kyssar och

Håll Händerna Kristna Dating

Håll Händerna Kristna Dating

För de Kristna, vad om intimitet före äktenskapet?

De talar om den första dagen, och hur dating livet ska vara Bibliskt accoring till skriften, hur Enhetligheten är en gåva från ovan, fortsätta med anor bör leda till att gifta sig. Det ger den mest grundliga beskrivning av vad som hände i Edens lustgård för att få oss där vi är nu som jag någonsin har hört. De kapitel som går igenom hur äktenskapet är sett ur en biblisk synvinkel och hur singlar bör tillämpa dessa saker i deras pre-äktenskapliga relationen. Ingenting-och allt annat som Denna bok erbjuder en biblisk syn på relationer, nd diskuterar attraktion, första datum, engagemang och mycket mer. Första grunden till vad Gud har avsett för äktenskap, Richard och Sharon tar läsaren systematiskt genom Guds Ord; den andra halvan av boken är det som Kristna är att praktiskt taget göra när dating eller söker till dag. När jag skriver detta, jag skickar e-postmeddelanden fram och tillbaka med en flicka (om bara min mamma skulle läsa den Kristna Library Journal, hon skulle veta). När människor tror att det är OK att ha sex före äktenskapet, lite (eller mycket) att röra egentligen inte betyder någonting. För att hjälpa dig att skapa gudfruktiga standarder, överväga följande råd som ges av en panel av unga Amerikanska Kristna åldern mellan 20 och 30. Dessa vanor som vi utvecklas som en enda kommer att föra över till äktenskap, och du kan föra dem vidare till våra barn. Medan majoriteten av denna instans kände denna typ av kort kramar var lämpliga, de gjorde erbjuda några varningar om jämna och långa kramar med det motsatta könet. Livet är ofta en rättegång, men det är också en gåva, och för de av oss som är enkel för den här säsongen, skärmarne är livet. Detta format kommer att vara uppfriskande att allvarligt, allvarligt, teologiskt inriktade singlar (och en viktig utmaning för de singlar som bör ha de egenskaper). Eftersom avhållsamhet har beskrivits i negativa termer, vissa pedagoger väljer nu att använda ordet skjuts upp för att beskriva processen för att skjuta upp sex till äktenskapet. I synd, Adam och Eva skulle söka för att hitta kärleken med varandra i avsaknad av kärlek till Gud och i Guds skapelse är detta helt enkelt inte fungera.. Sedan, Gud säger att sex är bra ( Hebreerbrevet 13:4 Hebreerbrevet 13:4 Äktenskapet är hedervärd, och de säng obesmittad; men otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.

  • Håller Händer, Som Håller Hjärtan Återhämta Sig En Kristen
  • Håller Händer, som Håller Hjärtan: Återställa en Biblisk
  • Christian Dating Kissing: Förhållande Råd För Singlar

Håll Händerna Kristna Dating

Ett mycket enkelt läsa (vilket är vad visdom böcker bör vara), Hålla Händer, som Håller Hjärtan är den bästa hjälp jag någonsin fått när det gäller min relation med Gud och hur det relaterar till min relation med vem Gud sätter mig med. Jag rekommenderar varmt att denna bok till varje Kristen som ärligt vill förhärliga Gud i sin relation. Det gör det tydligt säga att vi inte ska ha sex före äktenskap ( 1 Kor 6:18 1 Kor 6:18 håll er borta från otukten. Att veta detta, hon kommer att klä sig snyggt men blygsamt, och att undvika potentiellt komprometterande situationer. Han är ledamot i rådet för Alliansen Gjort Evangelikaler, ordförande i Philadelphia Konferens om reformert Teologi, och coeditor av den Reformerade Resonerande Kommentar serien. Vi begränsat våra kyssar som kommer och går så att de inte kan ta över vår tid tillsammans, eller för att förhindra att vår tillväxt i kommunikation. Bra bok, inte bara om dejting från ett Kristet perspektiv, men flera andra viktiga men relaterade aspekter av det Kristna livet, såsom förnöjsamhet, kräsna Guds vilja, och vikten av den lokala kyrkan. Bra allmänna principer om hur man ska vara respektfull, först och främst, en medlem av Kristi kropp och mitt i den tumultartade dating processen.

Håll Händerna Kristna Dating

Kysser, håller varandra i handen, kramas och gosa på ok för

All annan synd som en människa gör är utom kroppen; men den som begår otukt syndar mot sin egen kropp. Enligt vår panel, och denna kategori av beteende som översteg klart den säkra gränser Kristna bör hålla. Tyvärr har många unga människor som är engagerade i dessa former av fysisk kontakt och sedan förlorat sin oskuld, eftersom deras känslor överväldigade deras känsla av dom. En gudfruktig kvinna kommer inte att försöka manipulera början av ett förhållande, men kommer att svara för intresse-och förhållningssätt av en man i ett gudfruktigt, uppmuntrande sätt. 2. En gudfruktig kvinna ska tala positivt och respektfullt om sin pojkvän, både när de är med honom och när isär. 3. Skulle hon ge ärlig uppmärksamhet till hans intressen och svara på hans uppmärksamhet och omsorg genom att öppna upp sitt hjärta. 4. Hon borde känna igen den sexuella frestelser som en enda människa kommer normalt kamp. Till skillnad från andra dating böcker som är nedsänkt med praktiska saker-att-göra-om du vill ha en Kristus-för att hedra relation, Dr. Phillips träffar roten av problemet genom att klarlägga Guds ultimata syfte i dejting och verkligen hjälper dig att förstå det ur ett bibliskt perspektiv. Hon måste motstå frestelsen att uppmuntra sexuella rättigheter som ett sätt att vinna hans hjärta. 5. Den Kristna kvinnan bör bygga upp mannen med Guds Ord och ge uppmuntran till gudfruktiga ledarskap. När jag tänkte på det, började jag känna att jag inte vill ha minne av någon man s puss förutom min man, och som för mig (mycket försiktig och långsam för att ge mig själv), en kyss var en tätning av kärlek och innehav. Håller Händer, som Håller Hjärtan ger praktiska och ännu skarpare råd för män och kvinnor i min position. Om förhållandet inte fortsätta framåt, de gudfruktiga kvinna kommer att se till att hennes tid med en man kommer att ha kvar honom andligt välsignad.. I mitten av spänning, du måste ta dina tankar fångenskap och fatta beslut om att njuta av känslomässig närhet och små mängder av fysisk kontakt som bygger på om relationen är djupt och fast tillräckligt för att dra nytta av dessa nya dimensioner, eller om det bara kommer att täcka upp bristen på verklig kommunikation.